Tidig söndagsmorgon sista helgen i juni.

En dimmig morgon efter regnandet igår,men det går att skönja solen där i dimman iallafall.

 
 
Det är en härlig morgon med en massa olika dofter som slår emot mig där jag går fram i skogen, absolut vindstilla och göken gol alldeles nära mig.
 
 
 

Ett vildsvin satte av i en väldans fart när vi fick syn på varandra, helt otroligt hur snabbt de kan springa dessa förhållandevis stora djur.
 
 


 
 
 
Rådjuren har jag ju som bekant tumme med, så dom stannar helt enkelt upp när jag ska fota dom.
 
 
 

 
 
 
Idag var det två olika råbockar som jag träffade på, den på bilden ovan här stod endast ett tiotal meter från vildsvinet, men dom såg nog inte varandra för det var en bäck och en hög gräsbarriär mellan dom.
 
 
 
 
 

 
 
 
Små fina skogsvägar där jag åkte fram idag, speciellt det här med dimma tycker jag, förmedlar lugn och ro på något vis. Lägg märke till telefonledningen....sådana lär snart vara omöjliga att hitta, eftersom det pågår en övergång från fast telefoni till mobila enheter på sikt.
 
 

 
 
Passade på att få en bild på de röda näckrosorna som börjat blomma nu, och kommer att försöka få lite mera foton på dom framöver, för det var inte speciellt många som var utslagna idag, dom är ju speciella och lite sällsynta dessa vackra blommor.
 
 
 Avslutar mitt lilla inlägg med några smultron...de är ju också i en klass för sig, där ligger jordgubbarna i lä vad det gäller smaken, i mitt tycke iallafall.
 
 
 
Så var min inledning på dagen, vilken jag är helnöjd med...hoppas på en regnfri söndag, men det lät inte hoppfullt på väderrapporten...nya regnområden på väg, men jag bryr mig inte om vilket väder det är egentligen, det finns alltid positiva detaljer att hitta med allt som händer och sker, och i regel hittar man det man söker, så letar man positiva händelser så brukar det komma sådana, och vise verse med negativa sådana. Man kan inte påverka allt som händer, en del får man acceptera att det är som det är, annat får man får man göra det bästa av.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar