Pingstdagen



Idag är det pingstdagen, även att jag inte reflekterat speciellt över det, för pingst är ju en helg numera precis som vilken annan helg som helst, i och med att annandagen har bytts ut i almanackan mot att göra 6 juni till röd dag istället.Därom är det väl många olika åsikter kan jag tänka mig, och för min personliga del hade jag gärna haft annandagen kvar som den var förut.

 Jag har lagt in några bilder här på bloggen idag, en del är från idag, och de andra är från föregående helg, och det är lite blandade karameller som vanligt från mig, bara lite spontant uppladdade när jag satt och bläddrade i fotona, som blir fler och fler från varje tillfälle jag går ut med kameran.

Jag ska få till någon strategi på bilderna vad det lider tänkte jag, men det är som vanligt tiden som begränsar vad som blir gjort och inte.

















Förra helgen gjorde vi en heldagsutflykt med bil uppe i trakterna Virserum-Stenberga-Farstorp och på en massa småvägar där omkring, så några bilder kommer från den dagen, som var helt fantastiskt skön...inget var planerat i förväg, besluten tog vi efterhand vi åkte, hur vi skulle fortsätta, och det är ju min stil precis, då får man ut mest av just en sådan här tur. Finns många fler bilder från den resan, men det får jag nog sammanfatta lite av vid något annat tillfälle, för idag är det lite halvtrögt i min skrivardel av kroppen på grund av halsont och lite huvudvärk...inte så bra precis, men det kunde vara värre, så klaga ska jag inte göra.












Nu blir det lite vila igen, imorgon har vi ju en ny vecka igen, och vad den kommer att föra med sig vet jag inte riktigt ännu, och förresten är det ju inte så mycket jag kan påverka heller.
En del händelser vet jag ju är planerade under veckan...handledarkurs (introduktionskurs) för att frun i huset ska få övningsköra med mig ska vi gå på onsdag...diverse möte i skolan och i några föreningar är det också....skolavslutning på fredag....Högsbydagen på lördag....ja den kommande veckan blir nog inga bekymmer att få tiden att gå, och förhoppningsvis ska jag väl hinna gå ut med kameran också någon gång...
 
 

2 kommentarer:

  1. FANTASTISKA bilder - som vanligt,Jens!!!
    Tack för allt fint som du delar!
    Hoppas att du kryar på dig ifrån halsont och huvudvärk...
    Önskar dig en ny,fin och Välsignad vecka!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar Marguerite...roligt att du tycker om mim "blandning" av bilder och lite skriverier runt det som händer och sker också...jag vill gärna dela med mig av det vackra som jag lyckas fånga med kameran, och hoppas att flera ska få njuta av känslan som är förknippad med det. Ha en fortsatt fin, varm och skön vecka du också....Kram

      Radera