Sommar...iallafall ur meteorologisk synvinkel.

Igår (onsdag 21 maj) hade vi den varmaste dagen hittills i år med 26,1 grader på min väderstation. Till att jobba i är det lite för varmt för min del,men jag ska inte klaga....det är en kort period på året som vi har det såhär. Det positiva är att efter en sådan där varm dag få njuta av en ljummig kväll, och få se solnedgången med alla dessa fina färger på himlen, och så blev det igår kväll.


Kanadagässen spatserade på en av åkrarna fick jag se när jag tog en kort cykeltur vid 21.30-tiden, stora fåglar det här, och fina att se tycker jag, även att de kanske inte är så roliga att ha vid badplatser och ställen där man ska gå, för de skitar ju ner ordentligt där de går fram, men här på åkrarna gör det ju inget.



Det ser ut att bli ännu en varm dag idag (torsdag) och snart dax för jobb igen, men jag ser fram mot en fin kväll igen och eventuellt gräsklippning, och så förståss, njuta av ännu en härlig solnedgång förhoppningsvis, och kunna få några bilder att se på vid andra tillfällen när det kanske inte är lika angenämt....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar