Telefonförsäljning

Idag ska det bli ett annorlunda inlägg från min sida, det handlar inte om natur och väder som det brukar göra, utan idag ska jag använda bloggen som klagomur. Jag är så innerligt trött på dessa evinnerliga telefonförsäljare, som terroriserar på hemtelefon och mobiltelefoner varje dag. Det här borde ju stävjas på något sätt, verkar inte hjälpa att man anslutit sig till Nix, för har man en gång varit kund, så verkar det vara omöjligt att komma ur registren. Till på köpet så har en del av dessa försäljare/försäljerskor inte vanligt folkvett, t.ex. igår ringde det från ett företag, som säljer tjänster mot identitetskapningar och kortbedrägeri, observera att detta nummer som ringde upp mig, har nog ringt femtio gånger på sista tiden, på mobiltelefon och dagtid,  jag har ignorerat samtalen, men igår svarade jag, och där presenterade sig försäljaren och började på som vanligt med att jag varit kund o.s.v. Jag förklarade att jag inte var intresserad av deras tjänster, men det hjälpte inte, försäljaren fortsatte som en talmaskin. Jag sa då..kan du acceptera att jag säger NEJ, jag är inte intresserad. Klick sa det i andra änden på ledningen, vilket får mig att bli så f......ad och frustrerad över detta gissel. Det måste till en ändring på detta elände via någon justering i lagarna för telefonförsäljning, det måste  bli så att kunden söker upp det han/hon vill köpa, och inte som nu i många fall blir påtvingade,pålurade varor och tjänster som man varken behöver eller vill ha.


2 kommentarer:

  1. Halloj, Jens!

    Jag håller fullständigt med dig. Telefonförsäljning är ett irriterande otyg och som borde genomgå en radikal omvärdering. Försäljarna har blivit allt mer aggressiva, det ska säljas till varje pris och vad som helst, onyttigt eller brukbart spelar ingen roll. Men, man kan samtidigt förstå säljarna, de har hård press på sig, men får inte utövas till vilket beteende som helst. Var och en som sysslar med försäljning borde veta att trevligt kundbemötande är A och O i alla affärer. Vi har haft Nix ett antal år och det har fungerat väl, relativt. En och annan mindre nogräknad har hört av sig, men när man vänligt och bestämt upplyst dem om att de ringt upp en Nixad telefon, har det blivit hastigt tyst i andra änden av luren. Sedan är det mobilerna, där kan man också hålla sig för skratt. Hur som helst, är man intresserad av något söker man sannolikt upp det på egen hand, inte genom någon påträngande telefonförsäljare som försöker, hutlöst intensivt, prångla på något man absolut inte är intresserad av.

    Ha det bra. Vi höres & Synes.
    Mats.

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar på min Blogg,jag blir så glad!!!

    Jag känner så väl igen mig när jag läser ditt inlägg här!!!
    Det finns ingenting så irriterande som telefonförsäljare och jag tycker precis som Mats,att de blivit mycket mer aggressiva i sin framtoning.

    Önskar dig och de dina en fortsatt fin vecka ( utan telefonförsäljare,Ha,haha)
    och en skön kommande helg!!!
    Kram!!!

    SvaraRadera