Söndag 12:e januari...snön och vintern på väg.

 
 


Idag är det näst sista dagen på julen, för imorron är det ju tjugondag knut, och då dansas julen ut.Här i huset har julen redan gått ut, så när som på några tomtar som inte ville sova riktigt än.
Vädermässigt så har vi ju fått julstämning nu i elfte timmen, det är ju så dax, men det var ju alldeles för bra för att vara sant att vi skulle slippa snön.



Det är ju inga större mängder som kommit ännu, och tror (hoppas) att det inte blir så mycket. Det har ju sina fördelar också med snö, det medger jag, det blir ljusare och lite bättre luft också, om det fryser upp, och blir några minusgrader.
 
På förmiddagen gick jag till mitt jobb, för att hämta mopeden som jag hade kvar sedan i fredags där. Jag tänkte, att vädret var ju okej för att ta en liten tur på moppen, innan jag åkte hem, så jag drog iväg upp på Moreboskogarna, där jag brukar ta mina turer titt som tätt...älskar att susa fram i de fina skogarna här omkring, antingen på cykel eller moped.Bilden ovan är från Sarvegöl.

Morebovägen
 
Vägen från Lundtorp mot Farstorp
Från Anders Boms Väg. 
Det var många fina intryck jag fick under tiden jag körde där idag, som jag skrev förut, det har ju fördelar med snö också, naturen visar upp så många olika motiv, och det är ju en bråkdel som man fotograferar med kameran, resten får man ta med den inre kameran. Det värsta idag det var att jag frös så kopiöst om fingrarna, det hjälpte inte att jag hade fodrade handskar, så mot slutet fick det gå undan för att komma hem och in i värmen. Ett annat irriterande inslag en sådan här dag att köra moped....imma på visiret på hjälmen och på glasögonen så fort man stannar upp med moppen, men det är ju inget att gnälla över...jag valde ju att köra...ingen annan.
Som lite kontrast till bilderna jag lagt in idag, så lägger jag in några bilder från igår, då vi gjorde en liten dagsutflykt runt Oskarshamn. Då var det nästan vårbilder (se ovan från Corallen), svårt att tro att det då var 11:e januari
Vi var även framme vid flygplatsen i Oskarshamn och kollade också, jag har faktiskt inte varit där tidigare, rätt så nära den ligger i förhållande till oss, men den ser ut att gå en oviss framtid till mötes, är väl nedläggningshotad stod det i tidningen häromdagen, det är ju synd, för den har väl en viss betydelse för näringslivet och kommunikationerna i dom här trakterna.


Det var lite blandade intryck och bilder från denna helg...jag följer väderutvecklingen på min vädersida (väderblogg), och kommer igen med bilder som vi kan jämföra med dagens lite vintriga, kanske inte blir så långvarigt detta vita....jag längtar till våren, med fågelsång, blåsippor och vitsippor och allt annat som hör ihop med den årstiden.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar