Fredag igen...

Då var denna arbetsvecka till ända, och jag tycker den gått väldigt fort, känns bara som ett par dagar sedan vi kom tillbaka från Thailand. Intrycken från resan börjar klarna mera, ju mera jag landar i vardagen igen....först tyckte jag bara att jag trampade vatten när jag kom hem, och fick inte något uträttat, men nu har jag börjat kolla igenom mera på bilderna, och ska väl så småningom få mera ordning på dom när tiden tillåter, men tills dess så klämmer jag in lite av dom här, om än lite splittrat än så länge, och så försöker jag beskriva lite vad som hände under resans gång.
Jag fortsätter lite från vistelsen på Koh Chang, och bilden ovan är tagen inifrån det beryktade flyget från Bangkok till Trat, som ingen var så tänd på att flyga  tillbaka till Bangkok med.

Bilderna ovan är från Koh Chang, och där tillbringade jag, Supawadee, Gip, Ni, Marcus, Angelica och Camilla 4 härliga dagar tillsammans, med lite blandat väder som jag skrev i mitt förra inlägg. Vi hann ju med att bada, sola, rida på elefanter, besöka ett vattenfall, få massage, hårklippning för en del, äta olika sorters mat, och bara vara tillsammans, vilket jag tyckte var jätteskönt.

På torsdagen så drog jag, Supawadee, Gip och Ni iväg med minibuss mot Bangkok klockan 11.30 för att hinna fram till flyget till Kon Khaen, som gick klockan 18.45 på kvällen. Marcus, Angelica och Camilla hade bestämt sig för att stanna kvar på Koh Chang till torsdag veckan därpå, men innan vi for iväg, så hade vi bokat in minibuss och gjort allt klart för att det skulle gå smidigt för dom att möta oss i Bangkok, och jag är väldigt tacksam att jag har min fru, Supawadee, som kan språket, och kunde kommunicera med biljettförsäljare som sprang fram och tillbaka mellan husen, med uppgifter kors och tvärs, och att hon sedan kunde prata med minibusschauffören när de var på väg till Bangkok, så vi visste var vi skulle mötas på flygplatsen, för att plocka upp dom där och åka ut till hotellet vi bokat.
Vi kom fram till Bangkok ca klockan halv sex ungefär, och det var ju lagom att checka in på flyget till Kon Khaen, som tog ca 1 timme, och där väntade Supawadee´s föräldrar på oss, och så åkte vi iväg mot hembyn Toong Lui Lai, i Khon San district. Under tiden vi åkte upp där så började det regna häftigt, men vi hade lagt över en presenning på våra väskor som låg på flaket på picupen som vi åkte i. Överraskningen fick vi när vi kom fram efter ca 13 mil i spöregn, och kolsvart mörker, och skulle ta vår packning, då hade presenningen blåst av, och allt var genomblött...så det blev till att packa upp allt, och det tvättades dagen efter av hjälpsamma släktingar. Huset på bilden ovan är det vi bodde i under tiden vi var i byn, det är byggt och ägs av av Supawadee´s syster som bor i Norge.Där gick ingen nöd på oss, fanns dusch, toaletter, varmvatten och kyl och frys, lite skillnad mot hur dom flesta bodde runtomkring där.
Bilderna ovan är från byn, som jag tagit under promenader jag gjorde där...men toaletten hittade jag vid ett matställe som vi stannade vid under utflykten vi hade upp i bergen .Här sätter jag punkt för idag, och fortsättning följer på resten av tiden vi tillbringade här, vilket var en lärorik, intressant och avkopplande tid, nerkopplad från allt vad vardagsgöromål innebär, inget internet, ingen fungerande telefon för det mesta, utan tid för att bara ta in allt jag fick se och vara med om, under tidlösa dagar där uppe, där man tar dan som den kommer...jag återkommer...